top of page

FAQ

Хто такий ментор?

Ментор – це не тренер, не психолог та не «квиток у професійне майбутнє». Це професіонал, який вже досяг того, чого прагнете ви. Він дає поради, ділиться досвідом, матеріалами, допомагає розробити план досягнення професійних цілей. Простіше кажучи – ментор допомагає не наступати на старі граблі. В ІТ галузі найчастіше менторами виступають IT директори та CIO, з багаторічним досвідом та серйозним портфелем масштабних проєктів, як успішних так і неуспішних. Саме це і є менторською цінністю та досвідом – вміння пройти через успіхи, складні ситуації та бути готовим ділитися знаннями і досвідом з іншими.

Чим може допомогти ментор?

Ментор – це людина, яка дає відповіді по вашому запиту. Задача менторства – допомогти професійно вирішити ваше питання/задачу та надати приклади з персонального досвіду. Якщо ви плануєте зміни в кар'єрі, починаєте нову справу чи хочете досягати більших результатів – ментор допоможе сформувати дорожню карту розвитку та отримати ефективний результат. Але не забувайте, що кінцевий результат залежить все таки від вас.

Навіщо користуватись послугами ментора?

Багато з нас намагається вирішити професійне питання/задачу самостійно, не маючи ні досвіду, ні знань в даній ситуації. До чого це призводить? Неякісно виконана задача, яка несе за собою безрезультатно витрачений час, а то і збитки для компанії. Репутаційні провали. Щоб уникати таких ситуацій, краще звернутися до професіоналів, які вже мають досвід та можуть вас одразу направити у вірне русло.

Як обрати ментора?

  • В першу чергу обирайте ментора по вашій професійній сфері/галузі.

  • Звертайте увагу на компанію, в якій працює ментор – це показує досвід та рівень вашого ментора.

  • Поцікавтеся сертифікаціями та нагородами, які є у вашого ментора. Це є підтвердженням того, що ваш ментор визнаний професіонал не тільки на рівні компанії, в якій він працює.

Типові помилки при роботі з ментором

1. Відсутність чіткого запиту до вашого ментора

Щоб ваша консультація пройшла ефективно, вам, як і ментору, необхідно підготуватись. Перед зустріччю з ментором відправте конкретні та зрозумілі питання, на які б ви хотіли отримати відповідь/готове рішення. Результативна консультація – це чіткі домовленості.

2. Відсутність мети та конкретних цілей зустрічі

Якщо ви плануєте довгострокові заняття з конкретним ментором, то варто одразу обговорити з ментором, що ви хочете отримати в результаті навчання, які у вас цілі, разом з ментором побудуйте графік навчання. Це допоможе вам бачити повну картину та результат вашого навчання.

3. Безвідповідальність

Ментор – це не тренер, який дає вам домашню роботу і ви повинні перед ним відзвітувати. Якщо ніхто вас не контролює і не слідкує за вашим процесом, то не шукайте тисячі причин, чому вам не вдалось досягти певних результатів. Будьте відповідальним перед самим собою.

4. Пасивна участь на сесіях або односторонній взаємозв'язок

Не соромтеся задавати питання, навіть якщо вони вам здаються трішки безглуздими. Як то кажуть, найгірше питання – те, яке не задане. Ваш ментор – то є ваш друг, наставник та помічник. Будьте наполегливими, чесними та відкритими, активно взаємодійте з ментором.

Підтримка після менторської допомоги

Здавалося б, менторські консультації отримані, проєкт завершений, питання вирішені... Та не забувайте, що ІТ – це та сфера, де потрібно постійно бути в курсі всіх новинок, розвиваючих технологій та інновацій. Тому, ось вам кілька порад, щоб постійно залишатися на плаву:

​​

  • Будьте в курсі основних новин у вашій сфері, цікавтесь подіями, які можуть принести вам користь та приймайте в них участь.

  • Читайте актуальні статті та новини, адже все змінюється дуже швидко.

  • Цікавтесь досвідом та проєктами своїх колег і партнерів – корисні зв'язки ще ніколи не були зайвими.

bottom of page